Tippek a weboldaladhoz

10+1 ok, amiért a jó weboldal is sokszor rosszul teljesít

10+1 ok, amiért a jó weboldal is sokszor rosszul teljesít

Tegyük fel, hogy van egy weboldal, amiből tényleg nem hagytak ki semmi fontosat. Gondos fejlesztői munka eredményeként minden apróságra gondolt a fejlesztőd, ami fontos, hogy jó eredményeket hozzon. Nem volt olcsó, de amikor ránézel, azt mondod:

“Ez az, pont ilyennek képzeltem az új weboldalam”

Bitang jól néz ki, igényes a design,  rendben van a szövegírás, tartalom, kiváló a webergonómia, minden a helyén van, könnyű használni. Az aloldalakon jó a keresőre optimalizálás, kulcsszó gazdag a tartalom, és profi elemző rendszer van társítva hozzá.

Ez a legtöbb weboldalra sajnos már nem igaz, de most úgy kezdtem: “tegyük fel…”

Tehát kezeljük úgy, hogy ezekkel már nincs dolgod. Aztán csak vársz… vársz… és a látogatók lézengenek csak, vevő nem születik, vagy csak 1-1, ha személyesen találkozol vevőiddel, legritkább esetben igazolják vissza azt, hogy azért találtak rád, mert láttak az interneten…

Hol a probléma?
Miért nem működik?
Miért nem érkeznek a megrendelések?

Pedig nem a szomszéd Józsikát kérted meg a középiskolából, hogy tákoljon össze valamit, hanem százezreket fizettél egy igazi szakembernek. Akkor miért nincs eredmény?

Nézd el nekem, hogy nem egyben adom át az összes tippet, amit ígértem, mert ez egy kisebb könyv is lehetne. Nem akarok rád zúdítani egyszerre ennyi infót, így kezdjük szerintem az első néggyel és ígérem: Jön a folytatás!

Mi az első 2 hiba, amit a jó weboldalak tulajdonosai is elkövetnek?

Lássuk:

1. Az alapvető lépések egy weboldal ismertségéért -hiánya

10-plusz-1-hiba-rosszul-teljest-a-weboldal-weboldal-kivitelezes-hu-3

Ezt hívom így: “22 TIPP, amivel fillérekből terelhetsz forgalmat a weboldalra”

Ez munkás feladat! Megcsinálhatod Te, 1-1 részét kiadhatod alkalmazottnak, megbízott alvállalkozónak, diákmunkásnak, de csinálni kell. Olyanok vannak benne, mint:

  • írj levelet az ismerőseidnek, hogy mivel foglalkozol, hol érnek el és küldj nekik egy első vásárláshoz járó kupont
  • cserélj linket pár vállalkozó ismerőssel, akinek szintén van weboldala
  • kezdj el kommunikálni a látogatóiddal – facebook, hírlevél
  • kezdj el adatbázist építeni – elő a régi számlatömbökkel, megrendelőlapokkal, telefonszámokkal, e-mailekkel…

… és ehhez hasonló lépések, amikről hamarosan jóval bővebben kifejtve írok neked! Érdekel a többi? 🙂

DE! …ha nem vagy hajlandó egyszerű lépéseket megtenni a sikerért, akkor mi lesz a nehezebb részeknél? Mehetünk tovább?

2. Nincs becsatornázva a weboldal

Azaz nem található meg szinte sehol. Ez kb. olyan, mintha kitalálod, hogy otthon a garázsban eladom a régi gyerekruhákat… vagy nyitok egy horgászboltot. Bepakolod a cuccot, kiteszed a nyitva táblát az ajtóra, beülsz a székedre, előveszel egy újságot és olvasgatsz, amíg jön az első vevő. Nem szólsz senkinek… esetleg megmutatod büszkén pár rokonnak, barátnak és a kérdezősködő legközelebbi szomszédoknak. Ha szerencséd van szájra kap, ha nincs akkor nem. A weboldalad pont ilyen, ha nem alakítasz ki tartós csatornákat ami rámutat. Mik lehetnek ezek?Nincs becsatornázva a weboldal

  • csinálj egy facebook oldalt és kommunikálj rajta napi szinten
  • futtass fizetett hirdetést is rá
  • terjessz linkeket más oldalakon
  • fórumozz olyan helyen, ahol elérhetőek a vevőid
  • keress napilapot, heti hirdetési újságot… ahol megjelenhetsz
  • ne a freemailes, citromailes levelezéseddel írj mindenkinek, hanem a weboldaladhoz járó saját címmel. pl.: info – kukac – weboldal-kivitelezs.hu
  • google hirdetések, google profil
  • szórólapozás
  • rádió
  • helyi tv
  • autód oldala
  • névjegykártya
  • konferenciákra járás

…ma már annyi lehetőséged van, hogy terjeszd a hírneved, de a legtöbben nem tesznek érte semmit. Vagy alig valamit.

Figyelem! Tanulságos példa következik:

A facebook csoportomban ahol ~100 kisvállalkozó van jelenleg, kértem, hogy mindenki írja be a weboldala címét és pár szóban mondja el, mivel foglalkozik.

100 olyan embernek, aki ott van, figyel, szüksége lehet a termékedre, szolgáltatásodra, értesítést kap róla, hogy valaki hozzászólt, vállalkozóként talán kicsit jobban meg is engedheti magának, hogy vásároljon, de ha más nem – és talán ez a legfontosabb – partneri viszonyt alakíthatnának ki egymással !!!

Szerinted hány hozzászólás jött? Hányan reklámoztak ilyen ügyfélkörnek tök ingyen?
Gyere és nézd meg a csoportomban, ha Te is vállalkozó vagy… siralmas az eredmény. Viszont az az 1-2 ember aki írt, abból pl. az ügyvédnőnek már két ügyfelem is elkérte az elérhetőségét, mert bizalomépítő volt neki, hogy ebben a csoportban benne van.

Nem azt mondom, hogy ész nélkül mindenhol legyél ott!

Ha kétséged van, beszéljük meg:

  • hogyan alakítsd át a levelezésed?
  • melyik az első 2-3 csatorna amibe neked érdemes fognod?
  • mit tegyél ki az autódra?
  • mi legyen a névjegyeden?
  • hogyan tudnál önállóan keresőre optimalizálni?

…de kezdd el becsatornázni a weboldalad, mert ha nem tud róla senki, akkor lehet akárhány milliós is, akármilyen csilli-villi… a kutya nem fog vásárolni róla.

3. Helytelen cél – gyenge vagy túl erős amit elvársz a látogatódtól???

Ezzel folytatom legközelebb. Ez a kettő is elég terjedelmes, igaz? Várom az eredményeid, ha elkezdted használni.

Kérlek erősíts meg egy lájkkal, +1-gyel az alábbi gombok segítségével, ha érdekes a téma. Kérdezz, szólj hozzá lentebb, ha valami nem tiszta, vagy kíváncsi vagy még valamire ezzel a két hibával kapcsolatban!

 

Temesvári Richárd

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.