Tippek a weboldaladhoz

Vigyázz, mert pont azt veszik el tőled a webesek, ami az egyik legfontosabb…

Kérj korlátlan aloldal létrehozást weboldalkészítés eseténKérj korlátlan aloldal létrehozást weboldalkészítés esetén

Még mindig találkozom olyan weboldalkészítés hirdetésekkel, amitől feláll a hátamon a szőr, kinyílik a bicska a zsebembe és nem értem, hogy adhat el valaki ilyet…

Ha weboldalt készíttetsz, az egyik legfontosabb a szabadság, hogy többféleképpen bemutathasd a terméked, vagy a szolgáltatásod. Néhány webes viszont pont ezt korlátozza.

Miért? Mert a laikus vevő úgy is azt hiszi, hogy ez egy fontos mutatója a weboldalnak. Ha azt hiszi, akkor minél többet kér belőle, annál többet lehet kisajtolni érte… pedig igazából nem lenne horribilis fejlesztés vagy pénz a szabadság megvásárlása.

Kitaláltad már mi ez?

Miből kell neked korlátlan mennyiség a weboldaladon?

Gondolj csak bele, hányféle látogató érkezhet a weboldalra:

  • fiatal vagy idős
  • férfi vagy nő
  • felnőtt és gyerek
  • alkalmazott és vállalkozó
  • gazdag és szegény
  • vidéki vagy városi

Miért fontos ez?

Akármivel is foglalkozol, biztos, hogy többféle vevőt többféle módon tudsz megszólítani

Mondok pár példát:

Ha éttermed van, ugyanúgy szólítasz meg egy turbékoló 17 éves párocskát, mint egy 60+ korú üzletembert a partnereivel?

Ha szerszámot árulsz, ugyanazok az érvek kellenek egy hobbi barkácsoló férjnek, aki 2 polcot akar felfúrni, mint annak aki napi 10 órában asztalosmunkát végez?

Ha bemegy valaki a konditerembe, ugyanaz a tanács annak aki először jön, 47kg és soha nem volt még súlyzó a kezében, mint aki a saját testsúlya kétszeresét kinyomja már fekve?

Nem valószínű, igaz? Mégis a reklámok, hirdetések, weboldalak egy általános megszólítást alkalmaznak és egyetlen menüpont alatt elmondják mindenkinek az érveiket!

Pedig képzeld el, ha több típusú vásárlót külön-külön megszólíthatnál a weboldalon is. Képzeld el, hogy a hobbikertésznek ajánlasz egy benzinmotoros kis fűnyírót, a profinak pedig egy nagy teljesítményű fűkaszát. Nem ugyanaz a meggyőzési folyamat. Külön-külön aloldal kell hozzá!

De nem csak ezért…

Még nem is említettem neked más szempontokat:

  • mérhetőség : más szöveg annak aki a szórólapról jön, más annak aki a google hirdetésedre kattint
  • tesztelési lehetőség: vajon a 10% kedvezménynek vagy az ajándék bögrének örülnek jobban a vevőid

Hidd el, a végletekig finomíthatsz bármit, ha korlátlan számú aloldalt hozhatsz létre a weboldaladon belül. Ez nem jelenti azt, hogy 20 menüpontnak kell kint lenni egy témára és mindegyikre külön gombszöveget kell tervezni.

Az érdeklődőid máshonnan érkeznek. Weboldal menüpontjából, e-mailes kattintásból, facebook bejegyzésből, google adwords hirdetésből… és ezáltal különböző tartalomhoz – aloldalra – terelheted őket.

Ugye akármennyi aloldalt létrehozhatsz a weboldalon?

Ez a kulcskérdés. Ha van már weboldalad, akkor tőled kérdezem. Remélem igen a válasz. Ha nem vagy benne biztos, kérdezz meg bátran!

Ha nincs még weboldalad, akkor kérdezd meg feltétlenül a fejlesztődet! Nem az aloldalak száma határozza meg, mennyibe kerül egy weboldal. Ahol igen, ott átvernek… ne is pazarold rájuk az idődet. És nehogy azt hidd, hogy ezt csak olcsójánosok hirdetik így! Találkoztam már többszáz-ezer forintos árajánlattal (!)  ahol korlátozott számú aloldal létrehozást adtak egy igen neves és “drága” fejlesztő cégnél!

Persze nem ezen múlik minden siker, de gyanakodj, ha ezzel találkozol, hogy más sem lesz teljesen rendben. Fillérekért vehető vagy akár ingyenesen használható weboldalak is kínálnak már korlátlan aloldal létrehozási lehetőséget. Ha nem vagy biztos benne, inkább kérdezz… akár itt a hozzászólásban most és segítek!

 

Temesvári Richárd

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.