Tippek a weboldaladhoz

Mi a 3 legfontosabb szempont egy kisvállalkozónak weboldalkészítéskor? – 2.rész

Weboldalkészítési felmérés

A felmérésre válaszolók nagyon megleptek, bár hozzáteszem, nem volt anonim a felmérés. Lehet, hogy nem teljesen fedi a valóságot minden válasz, de egy iránytűnek jó lesz, hogy beszéljünk róla. Ezért is fontos amúgy, hogy az első oldalon kitöltsd az anonim felmérést. Lehet, hogy második körben más eredmények születnek?

De nézzük meg, mi volt az első körös kutatásom eredménye:

A – válasz: szép legyen

érdekes, hogy 1 azaz egy ember választotta ezt. Miközben a megrendelések során azt tapasztalható, hogy mindenkinek számít a szépség. Van aki hónapokig állítgatja a színárnyalatokat, lekerekítést és már rég pénzt kereshetnénk az első verziós weboldallal. Fontos a jó design – ha van rá pénz, idő, szakember – de amikor kisebb összegből szeretnénk kipróbálni valamit, hogy működik e, akkor szerintem sem a legfontosabb. És lássuk be… sokan keresnek milliókat az interneten halál egyszerű dizájnokkal.

B – válasz: megtérülő legyen

2 választ kapott mindössze. Ez fedi is kb. a magyar valóságot. Sokszor érzem úgy, hogy a weboldal egy rezsiköltség, amelyet illik befizetni, aztán dolog letudva… csinálhatjuk tovább ami “fontos”. Pedig a mérhetőségében van az ereje… de erről még lesz szó később.

C – válasz: kezelhető legyen

előkelő dobogós 3. helyet ért el holtversenyben a fejleszthetőséggel. Ám azt gondolom, miközben sokan tudják, hogy ez fontos lehet, közben mégsem tudják kezelni még a kezelhető oldalaikat sem. A vállalkozók többsége még azt sem tudja megmondani, kezelhető e az oldala, van egy adminisztrációs felület, ahová beléphet változtatni a tartalmán… Pedig sokszor van, csak elkészülése után többé nem foglalkozik vele.

D – válasz: kereső optimalizált legyen

az egyik nyertes válasz – mert ez is holtversenyes!
Külön érdekes, hogy mit gondolhatnak erről a szóról a tulajdonosok. Véleményem szerint azt, hogy majd megtalálható lesz a google-ben a weboldaluk, ha ilyet kérnek. Igen ám, de sajnos ettől még nem lesz az első helyen egyből. Olyan oldalt NEM TUDSZ RENDELNI! Az rengeteg belefektetett meló később, hogy a weboldalad előre kerüljön a listán. Miközben a legfontosabbnak tartják a vállalkozók, nem értik a működését. Ezért adható el nekik annyi “borzalom” mert elég kiejteni ezt a szót: kereső optimalizált oldalt csinálunk! Ez egy külön bejegyzést megér majd… 🙂

E – válasz: jó szöveg

A jó szöveg miatt vásárolnak. Aki meggyőzni tud, az bármit képes eladni. A boltban is így van ez, nem igaz?
Imádjuk, ha jól kommunikál egy eladó, kedves, segítőkész, nem tukmál, de érti, mit szeretnék… Egyetértünk???

Akkor hogy a bánatban van az, hogy egy ember sem válassza a jó szöveget fontos szempontként?

Szomorú, de ez is látszik a weboldalak nagy részén… – a szöveg nem fontos. Szolgáltatás felsorolás van és itt legtöbbször kimerül. Csak arra az 1-3% olvasóra gondolnak, akik pont azt a terméket és hozzá csak a megrendelés gombot keresik. A többi 97-99% a szöveggel győzhető meg! Leírással! Kedvességgel!
Te miért olvasod ezt a bejegyzést? Mert szép???

F – válasz: olcsó legyen

Ezt betudom az anonimitás hiányának, hogy senki nem választotta, miközben az első kérdés 95%-ban, hogy mennyibe kerül egy weboldal. Szívünk mélyén azért tudjuk, hogy nem ez a fontos… ez igaz! De mégis rengetegen egy összeggel a fejükben keresgélnek fejlesztőt és aki azt az árat mondja, amennyit gondoltak, attól rendelnek. A ‘B’ válaszban meg kiderült, hogy a megtérülés milyen fontos…

G – válasz: sok funkciója legyen

Ez sem fontos a megrendelőknek. És milyen igazuk van. Annyi funkciója legyen, amire szükséged van. Van néhány apró kivétel azért, de tényleg nem a legfontosabb. Akkor javaslom figyelembe venni, ha mindent Te szeretnél beállítani és kell egy keretprogram, ahol kiválogathatod, mire van szükséged – programozó nélkül. Kiváló ebben például a Shoprenter webáruház vagy a most készülő “Websiker csomagunk”- amikkel alacsony költség mellett készíthetsz sokat tudó weboldalt. Ebbe viszont sok munkát kell tenned!

H – válasz: fejleszthető

dobogós helyezésű választása a KKV-nak, nem alaptalanul. Kell, hogy egy olyan alapra építkezz, ami elbírja a változtatásokat és nem horror költség újra hozzányúlni. Ehhez nem árt ismerni a lehetőségeket sem. Szintén megér egy külön bejegyzést.

I – válasz: betanítás

Ezt nem igen tartják fontosnak, ami érdekes, mert kivétel nélkül igénybe veszik nálam az ügyfeleim. Sőt… további tréningeket rendelnek, amikor rájönnek, milyen jó legalább tudni, hogyan működik a rendszerünk, mit várhatunk el a dolgozóktól… Lehet, hogy mellé lövök az új Websiker csomaggal, amely arra fekteti a hangsúlyt, hogy megtanítjuk, hogyan tudsz pár óra alatt igényes weboldalt építeni magadnak?
Meglátjuk…

J – válasz: egyszerűség

Ez egy érdekes válasz. Miben legyen egyszerű? Kezelésben, az olvasónak egyszerű? Páran választották, de nem hiszem, hogy nincs 3 sokkal jobb válasz ennél.

K – válasz: mérhetőség

a legmegdöbbentőbben alacsony számú választás. De hát amikor nem méri a legtöbb vállalkozó a munkatársai eredményességét, a szórólapozást, a helyi újságban hirdetést… akkor miért pont ezt szeretné mérhetőre???
Megmondom: mert ezt könnyű mérni! Nagyon kár kihagyni. Akarj mérhetőségben kiváló weboldalt! Szerintem…

L – válasz: automatizáló

azaz automatizáljon bizonyos folyamatokat. Pl egy webáruház eladó nélkül értékesít. Megrendelés beesik, fizetés rendezve, szállítási módot kiválasztotta… ennyi. De annak ennél egyszerűbb automatizmusok is. Éppen hogy lecsúszott a legtöbbet választottak dobogójáról… nagyon helyesen. Tényleg fontos és ezért (is) érdemes sokszor weboldalt készíttetni. Ez már egy korrekt cél!

M – válasz: kapcsolat a vevőkkel

Ez nem túl népszerű. Amikor a közösségi média ilyen népszerű a vállalkozások körében is, nem értem miért nem fontos a kommunikációs lehetőség. Mert ott van rá a Facebook?
Vigyázz… pár éve még a fél karunkat adtuk volna egy nagy iwiw csoportért, ma meg páran már nem is tudják, mi az 🙂
A weboldal a Tiéd! A Te privvát csatornád. Használd ki!

N – válasz: vevőszerző

A megosztott aranyérem másik tagja ez a válasz. Vevőket várunk a weboldaltól, csak mégsem úgy készül el a legtöbb. Nem fontos a jó szöveg, nem fontos a O – válasz: ergonomia, a mérhetőség, a megtérülés, hogy megtanuld a használatot , vagy megtanítsd a dolgozókat rá… CSAK VEVŐ LEGYEN?
Érthető az igény, de addig sok a feladat. Sajnos a többi nélkül nem megy. Kisebb célokat teljesíts előbb. Nem nyerhetsz meg egy Forma1-es futamot, ha még jogsid sincs! De a hosszú távú cél azért kell 😉 Hajrá!

P – válasz: tájékoztat

Válasz nulla, pedig ezt csinálja az oldalak többsége: “Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat…” – ismerős?
Sőt! Vannak, akik tájékoztató vagy bemutatkozó weboldalakat árulnak. Remélem olyan gyorsan lecsengenek már, mint amennyi válaszokból sejthetünk, mert NINCS OLYAN, HOGY BEMUTATKOZÓ OLDAL!
Véleményem szerint az nem cél! Az a “rezsiköltéség” kategória!

Q – válasz: biztonság

Senki nem akar biztonságos oldalt. Pedig milyen fontos a háttérnek rendben lenni. Lehet, hogy nincs az első 3-ban a helye, de többet kell vele foglalkozni, mint amennyit foglalkoznak vele a legtöbben. Kérdezzen rá fejlesztőjénél, tanácsadójánál 🙂

 

Köszönöm a kitartásod, remélem tanulságos volt. Látod, mennyi szempontot kell figyelembe venned, amikor weboldal készítésen gondolkozol. Mert nem minden válasz a legfontosabb, de mindegyiknek van szerepe és gondolni kell rá!

Ha szívesen tudnál meg többet, mire érdemes figyelni egy nyereséges weboldal építéséhez, figyelj minket továbbra is, mert hamarosan jelentkezem egy előadással, ami sokkal jobban segít átlátni majd a káoszon 🙂

Kérlek töltsd ki az alábbi űrlapot, ha szívesen eljönnél egy olyan előadásomra, ahol lerántom a leplet a weboldalkészítés titkairól. Sokat segítenél válaszaiddal!

Természetesen adataid bizalmasan kezelem és csak arra használom, hogy értesítselek a programról… amikor elkészülök vele 🙂

A hozzászólásban pedig várom megtisztelő véleményed az olvasottakkal kapcsolatban:

Temesvári Richárd

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.