Richárd27 – Weboldal-kivitelezési tanácsadás

…avagy ki meri állítani, hogy tudja: mitől lehet drága és hatástalan a weboldalad?

Üdvözöllek, Temesvári Richárd vagyok, mikrovállalati online marketing tanácsadó

Azért alapítottam vállalkozásom, hogy a weboldalkészítést tervezgető kisvállalkozóknak segítsek új – esetleg régi – weboldaluk körüli teendőikben úgy, ahogy eddig nem volt jellemző ez a webes szakemberek körében:

  • a tulajdonos bizalmasaként,
  • az Ő érdekeit képviselve,
  • széleskörű rálátással és komplex  megvalósítással,
  • levéve  a terhet a válláról egy olyan  feladatban, amihez nem nagyon érthet
  • az anyagi lehetőségeiket figyelembe véve,
  • megkeresni a nyereséget ígérő befektetést!

a weboldal olyan a legtöbb tulajdonosnak, mintha kötelező rezsiköltség lenne, amit be kell fizetni

“Befektetést!”

– fontos szó, mert manapság a weboldal olyan a legtöbb tulajdonosnak, mintha kötelező rezsiköltség lenne, amit be kell fizetni. A befektetés azt sugallja, hogy többet hoz, mint visz, és azért csináljuk, hogy plusz profitot teremtsen! Ez ugyebár neked is fontos?

Meggyőződésem, hogyha jól prosperál egy kisvállalkozó – mert jó eszközökkel és partnerekkel dolgozik együtt – akkor pozitívabban áll a vállalkozásához, aminek haszna, hogy vevőként, például akár én – és más vevőtársaim – színvonalasabb szolgáltatásokban részesülhetünk. Legyen már jó érzés végre több üzletbe, boltba, vendéglátóhelyre  is bemenni, ahol nyereségesen üzemelő boldog tulajok és dolgozók fogadnak mindannyiunkat! Szép cél, nem? Te mit gondolsz?

Nem volt még elég…

…a savanyú, elégedetlenkedő kiszolgálásból, a panaszkodó, mindig mást hibáztató hozzáállásból? Ha valaki tényleg szeretné jobban csinálni, szebb eredményeket elérni az internet segítségével (is), akkor örömmel segítem munkáját a legjobb tudásom szerint. Persze ehhez kell az is, hogy keresse valaki azt, hogy mitől lehetne még jobb, még eredményesebb a saját iparágában. Vesszenek az átlagos – vagy ennél is gyengébb – kereskedők és utat az olyan felvilágosult újítóknak, mint várhatóan Te is vagy, ha már ezt olvasod 🙂 De “ki ez?” a cég – hadd válaszoljak erre a teljesen jogos kérdésedre is:

Kezdjük kicsit régebbről…

– a “miért”-et már ismered, lássuk a hogyan és mióta részeket 🙂

Több, mint 15 éve kezdtem számítógépekkel és foglalkozni, ahol megszületett az igény az első vevőim körében:

“Szeretnék készíttetni egy weboldalt”

Annak ellenére, hogy számítógépeket árultam, szervizeltem, mégis hozzám fordultak az emberek. Oké, nézzük meg mit lehet ebből kihozni… ha ők számítástechnika boltba mennek webes szakemberért, akkor segítenem kell nekik.

1. felismerés: a vállalkozók a legkülönbözőbb helyeken rendelnek meg weboldalkészítést

Igen ám, de én nem tudok programozni…

…merült fel az első probléma. Én azelőtt vendéglátósként kezdtem dolgozni, aminek a gyengécske fizetését használt számítógépek adás-vételével igyekeztem enyhíteni. Mindkét tevékenység megtanított jól eladni!

Kipróbáltam közben egy MLM üzletet is – tudod, amikor felhívom az ismerőseim, hogy “gyere, váltsuk meg együtt a világot” –  ahol még többet tanultam arról, hogy hogyan adjam el magam, hogyan bánunk jól egy ügyféllel és hogyan üzemeljünk folyamatos magas lelkesedéssel. Ugyan a biznisz nem jött be – és ma már tudom az okait is – briliáns dolgokat tudtam meg a tervezésről, és a marketingről.

A mellékesként folytatott számítógép biznisz eredményeként közben üzletvezetője lettem egy helyi boltnak. Verhetetlen tempóban lettünk a város vezető kereskedése és hamarosan több ajánlást kaptam más üzletek vezetésére.  Itt vissza is kanyarodnék oda, hogy megérkezett az első ember, aki weboldalt szeretett volna, én pedig nem konyítok semmit a fejlesztéshez! Mit lehet tenni?

20 évesen még nekiáll tanulni az ember valami újat…

…és meg is csináltam az első nagyon egyszerű, de használható oldalt ügyfelemnek. Viszont nem vagyok az a “fejlesztő” típus, nem tudok órákig kódokat nézegetni és annyi mindent bemagolni, ami ehhez a szakmához kellhet.

Rájöttem: Én eladni tudom a weboldalakat…

…ezért megkerestem az első programozót, aki hajlandó lenne legyártani, amit rendelek tőle. Amikor megtudta, hogy neki nem kell beszélnie az ügyféllel, boldog volt és árengedményt kaptam 🙂

2. felismerés: a programozó nem szívesen ad el, tárgyal, ő csak leülni szeret és megcsinálni amit mondanak neki

Az üzletbe folyamatosan kezdtek jönni webes kérésekkel, elterjedt ismeretségi körömben is, hogy “csinálok weboldalt” és egyre több kész termék gördült le a futószalagról. A koncepció máig remek: én imádok tárgyalni, ötletelni, eladni, a fejlesztők pedig imádnak csendben fejleszteni. Gyakorlatilag elkezdtem magyarról magyarra fordítani a programozó és a vevő között + értékesítési tapasztalataimat beépítettem a készülő weboldal terveibe!

3. felismerés: a vevő és a fejlesztő egy nyelvet beszél, mégsem értik egymást

4. felismerés: kulcsfontosságú a vevőnek, hogy a legérthetőbb “webes” legyek, mert akkor dolgozik velem szívesen, ha nem traktálom idegen szavakkal. Ugyanakkor fontos a webesnek is, hogy ne magyarázzam túl, írjam meg, hogy mi hol legyen, hogy nézzen ki és kész.

Áhááá, ezért nem tudnak eladni a weboldal-szerkesztők elég hatékonyan…

…hiszen több baja is van a folyamattal:

  • nem szeret beszélgetni róla – csak a legfontosabbat kiszűri és megcsinálja
  • nem képes szakzsargon mentesen beszélni róla – a vevőben pedig “megnemértés” alakul ki, amitől döntésképtelen lesz
  • nem szeret rajta gondolkozni – ha rákényszeríted, akkor az egyszerűbb megoldás felé igyekszik terelni a munkát
  • nem érdekli, hogy amit csinált, az működik-e a gyakorlatban – ha azt mondod neki, hogy legyen olyan mint a konkurenciáé, csak más színű és szeretnél egy nagy piros akció gombot a tetejére… akkor odateszi és kész. Nem rossz indulatból!
    Egyszerűen az már nem az ő szakmája!

5. felismerés: a weboldal fejlesztő nem marketinges, nem érdekelt az eredményességben, hiszen az elvégzett munkáért fizetsz, ami olyan amilyet kértél… jó esetben 🙂

Idő közben egyre több szakemberrel kerültem kapcsolatba, ahogy egyre különbözőbb igények születtek meg vevőimben. Rengeteg “mérget nyeltem” mire megértettem a webesek működését, motivációját.

Megtanultam egyre gyorsabban kiszűrni…

  • …kivel lehet dolgozni, és ki az aki csak feltart?
  • Ki dolgozik határidőre és ki az aki csak ígérget?
  • Ki ért a dizájnhoz és ki nem?
  • Melyik jó programozó és melyik beszél mellé?

Több mint 50 weboldal után kezdett összeállni a kép, mikor kire van szükségem és kire számíthatok majd, amikor elvállalok valamit.

Ismersz olyat, aki ennyi weboldalt rendelt már meg vállalkozóként?

Azóta ez a szám bőven megnövekedett és már csak webáruházból ennyit adtam át az elmúlt 14 évben (2014-es adat). Megkockáztatom, hogy a legtöbb weboldalt rendelő ember vagyok Magyarországon! Szólj kérlek, ha tudsz másról is!

6. felismerés: a vállalkozóknak szüksége van valakire, aki ekkora tapasztalattal segíthet választani nekik, hiszen még a nagyon nagy üzletemberek sem rendelnek 3-5 weboldalnál többet egy életben!

 2011-ben hoztam létre vállalkozásom, a Richárd27.hu Kft.-t…

Addigra igen szép számú kivitelező partnerrel kerültem kapcsolatba design, fejlesztés, marketing, hírlevél… stb. területen és úgy éreztem ezt a tudást saját lábra állva is – mármint egy teljes alkalmazotti állás nélkül – képes vagyok továbbadni olyan kisvállalkozóknak, akik nem érnek rá több száz weboldal projekten át megtapasztalni azt, amit én.

Ekkor döntöttem el, hogy nem leszek továbbra sem csak egy weboldalkészítő cég, hanem – még ha kivívom a webesek haragját is – én a vállalkozó bizalmasa leszek, aki az ő oldalán áll, ő érdekét képviseli és komplexebbé teszem a dolgot, mint bárki!

Azóta is csak tanulok, tapasztalok!

Elvégeztem jó pár képzést on-line marketing, marketing, értékesítési területen. Nem csak megtanultam, de rengeteg receptet kipróbáltam, leteszteltem különböző iparágakban. Megismertem az aktuálisan futó weboldal motorok és webáruházak működését, fejlesztési lehetőségeit, korlátait. Kiismertem egy tucat szakembert és szakembernek látszó pénzhajhászt, kapcsolatba kerültem a legnagyobb elismert cégekkel és több olyannal, akik csak szeretnének elismertséget szerezni.

Több milliót költöttem tréningekre, tananyagokra, könyvekre, vagy akár arra, hogy valaki termékét megvásároljam és leteszteljem. Megírtam több mint ezer hírlevelet és aloldalt, reklámszöveget és hirdetés kreatívot. Máig futtatom több partnerem Facebook és Google hirdetéseit remek hatékonysággal.

Ez a folyamat most is tart és soha nem ér véget. Olyan rálátást szereztem a piacra, amit képtelenség egy kisvállalkozónak egyedül megszereznie! De programozni még mindig nem tudok… belátom! De szerintem ez a szerencse, hiszen akkor pont azt csinálnám, ami ellen ma harcolok! Érdekel mi az? Később elárulom.

Így született meg a Weboldal-Kivitelezés ötlete…

…amely egy sor folyamatot fog össze az internetes megjelenés nyereségessé tétele érdekében. A kivitelezés összefogja a szakembereket és mindenkiből azt használja, aki a legalkalmasabb a célra idő, pénz, eredményesség, igény szempontjait figyelembe véve.

A weboldal készítés ennek a 20+ részből álló folyamat sorozatnak csak 2-3 elemét foglalja el. De ez már egy másik sztori… lesz még róla szó, ha velem tartasz a Weboldal-Kivitelezés útján!

Remélem sikerült betekintést adnom abba, hogy ki vagyok, mi ez a cég és a nem szokványos “Rólunk” leírásból képet kaptál arról, mennyire eltér ez a szolgáltatás attól, amit eddig a webesekről gondoltál.

Láthatod már, hogy én azt szeretném, hogy neked is olyan internetes megjelenésed legyen, amilyenre szükséged van, nem pedig olyan, amilyet eladott neked az első – második – szakember, akihez betértél.

Kedvenc mondásom, hogy: a weboldalt két hozzá nem értő ember csinálja. Az egyik a webes, a másik a tulajdonos. 

A tulaj általában megnézi, hogy milyen a konkurencia oldala, milyen az, ami tetszik neki és ezek alapján rendel meg valamit. Tapasztalata, hozzáértése általában nincs, a “példa” oldalakról pedig maximum feltételezése van, hogy jól működik e vagy sem. De ha nem, akkor rosszat másol le és neki se megy majd???

A “webes” pedig máshoz ért. Meg tudja csinálni azt, amit kérnek tőle. Leprogramozza azt, hogy mit csináljon az oldal, hogy nézzen ki… de mivel nem dolga, hogy jól működjön, nem tanulta, mitől fog az eladni, a jó eredmény is csak a véletlen műve lehet.

7. felismerés: a webes szakembernek azt kell eladnia, amivel ő foglalkozik, amit ő tud kínálni!

Ennyi weboldal megrendelés alatt – eltekintve egy-két esettől – szinte soha nem mondta azt programozó nekem, hogy ezt a munkát nem ajánlja az ő rendszerével megcsinálni, hanem menjek máshoz. Nem számíthatsz arra, hogy ő majd lebeszél róla, ha rosszul döntesz, mert Ő is abból él, hogy vevőt szerez!

Ez az, ami ellen harcolok, ezt a problémát segít kivédeni a Weboldal-Kivitelezés, ahol azt választjuk ki közösen, akire tényleg szükséged van!

Azt ajánlom tehát – ha megismertél – folytassuk egy személyes beszélgetéssel tovább, ahol én ismerem meg a Te céged, céljaid, vevőid és alakítsunk ki Neked egy hatékony internetes megjelenést! Benne vagy?

Jelentkezz személyes tanácsadásomra itt:

INFORMÁCIÓK A TANÁCSADÁSRÓL