Ha weboldalkészítés előtt állsz, valószínűleg szembesültél már vele, milyen nehéz megtalálni a megfelelő szakembert, akire rábízhatod az online megjelenésed. Arról nem is beszélve, mennyi kérdést vet fel egy ilyen együttműködés, hiszen a legtöbb weboldal készítő a tulajdonostól várja a konkrét utasításokat, ők viszont sokszor tanácstalanok és nem tudják mit kérjenek. Így aztán gyakran választanak olyan weboldalkészítőt, akit a megfelelő információk birtokában messziről elkerültek volna. Ebben a cikkben néhány olyan szempontot gyűjtöttünk össze, ami segít különbséget tenni a webes ajánlatok között, hogy végül megtaláld a számodra ideálisat.
SEO beállítások
A SEO vagyis a keresőoptimalizálás abban segít, hogy a weboldalad minél előkelőbb helyet foglaljon el a Google keresőben bizonyos kulcsszavakra. Ez tulajdonképpen két részből áll: külső és belső keresőoptimalizálásból, melyek közül az első a weboldal elkészülését követő időszak fontos feladata. Ide tartozik a folyamatos tartalomgyártás, blogolás és az oldaladra mutató linkek, ajánlások kialakítása. Viszont, ami a weboldalkészítés kapcsán fontosabb most, az a belső keresőoptimalizálás. Ez a belső beállítások elvégzését jelenti, melyek biztosítják, hogy az oldal megfelel a Google feltételeinek, irányelveinek. Bármennyire is szeretnék sokan külön szolgáltatásként értékesíteni vagy egyszerűen kihagyni az ajánlatból, ez bizony a weboldalkészítő feladata.
Google analytics, Google Cégem
Az analitikára sokan legyintenek, mert nem értenek a statisztikához vagy a számokhoz, és utálják az elemzéseket, száraz adatokat. Számukra van egy rossz hírem: nem érhetsz el igazán átütő sikert, ha nem tudod pontosan merre haladsz és hol tartasz éppen. Ezt pedig nem tudhatod pontos mutatószámok nélkül. Gondolj csak bele, honnan tudod jó-e a weboldalad, szükséges-e módosítani, ha nem látod milyen eredményeket hozott? Ebben segít a Google Analytics, ami folyamatosan rögzíti az oldalra érkező forgalmat és elemzéseket készít belőle.
A Google Cégem pedig abban segít, hogy a vállalkozásod még vonzóbb megjelenéssel rendelkezzen a keresőben. Egy Google Cégem regisztrációval lehetőséged van felkerülni a Google térképre, fotókat, nyitvatartást és más hasznos információt feltölteni, bemutatkozó szöveget írni, ami mondanom sem kell, SEO szempontból is igen előnyös. Ezért ha valóban hatékony webes megjelenést szeretnél, ezt nem szabad kihagynod.
“A weboldalad műszerfala az analitika, enélkül nem megy…”
GDPR
Ez a 4 betű minden bizonnyal mély nyomokat hagyott benned is, hiszen a csapból is ez folyt a május 25-i dátumot megelőző hetekben. Ekkor lépett életbe ugyanis az új európai adatvédelmi törvény, ami számos változást hozott magával. Mindenki eszeveszetten készült, sorba jelentek meg az útmutatók és e-bookok a témában, ami persze jó dolog, de vállalkozóként nagyon nehéz eldönteni, hogy melyik jogásznak, jogi szakembernek higgyünk, mit és hogyan alakítsunk át a weboldalunkon.
Egy dolgot fontos leszögezni: a weboldalkészítő sem jogi szakértő, nem várhatjuk el, hogy pontosan ismerjen minden jogszabályt, de érdemes olyat választanod, aki tudja milyen feltételeknek kell megfelelnie egy GDPR biztos weboldalnak!
Betanítás és segítség
Ha egy-két weboldal készítő rátalált erre a cikkre, és esetleg idáig is eljutott az olvasásban, most egész biztosan nagy lendülettel fogja bezárni az ablakot. Hogy miért? A válasz egyszerű: nekik az a jó, ha Te nem értesz a weboldalad kezeléséhez, és minden apró módosításért őt hívod, vagy rendszeres karbantartási / kezelési díjat fizetsz. A hétköznapokban viszont számtalan olyan helyzet adódhat, amikor egyetlen dátum vagy címsor átírására nem tudsz napokat várni és nem akarsz érte több ezer ft-ot kifizetni, mikor pontosan tudod, hogy ezt Te is meg tudnád oldani. Ezért az én tanácsom az, hogy mindenképp olyan webes szakemberrel dolgozz együtt, aki nem köti meg a kezed, sőt, igény esetén segít is, hogy megtanuld kezelni az oldalad.
Fontos, hogy bármikor tudd módosítani az oldalad!
Domain név választás
Ez egy megosztó kérdés a webes szakemberek között. Sokan ezt a feladatot az ügyfélre bízzák, döntse el, milyen domain nevet szeretne, foglalja le, és utána kezdődhet a weboldalkészítő munkája. A vállalkozók viszont nincsenek tisztában a megfelelő domain név kiválasztásának szempontjaival, hogy miért fontos, mire kell figyelni, milyen a jó domain, és sokszor arról sem tudnak, hogy ha megvan a domain név, plusz költségek nélkül használhatnak a gmail.com végződés helyett saját e-mail címet (pl.: hello@rozsakavezo.hu), ami lássuk be sokkal profibb és jobban építi a márkát.
A legfontosabb, amit a domain kapcsán tudnod kell, hogy nem mindegy mit választasz, fontos lesz keresőoptimalizálás és márkaépítés szempontjából is. .hu vagy .com, kötőjeles vagy sima, saját név vagy márkanév?! Keress olyan szakembert, akire ezekben a kérdésekben is számíthatsz!
És ez még nem minden…
Nem akarlak elkeseríteni, vagy teljesen elvenni a kedved a weboldal projekttől, sőt! Épp ellenkezőleg: azt szeretném, ha megfontoltan, minden információval felvértezve vágnál bele, és nem járnál úgy, mint olyan sok ügyfelem, aki csalódottan legyint, mikor a weboldaláról kérdezem és csak annyit mondanak: “áá, próbáltuk a weboldalt, de nem jött be…nem nekünk való!”. Ez a legtöbbször nem igaz, csak nem volt elég információjuk, nem tudták mit kérjenek, mit várhatnak el a weboldalkészítőtől és milyen weboldalra van szükségük. Ez a lista ad egy alapot, de ha szeretnéd tudni még mire lesz szükséged az online terveid megvalósításához, és hogy tudok benne segíteni, kattints IDE!