Tippek a weboldaladhoz

6 mellbevágó felismerés a webes megjelenésedhez…

Weboldal hibák - de nem a te hibád

6 lehetséges seb, amitől elvérezhet egy weboldal, és egy közös tulajdonság ami összeköti őket. Nyugi, orvosolható a probléma, csak fel kell előbb ismerni, hogy hol a sérülés. A közös bennük, hogy szerintem ez nem a Te hibád! De vegyük szépen sorba…

1. Nem a Te hibád, hogy nincsen még weboldalad…

…hiszen kevés a jó példa előtted arra, hogy működik. Vagy lehet nincs is egyáltalán jó példa? Panaszkodik a szomszéd, a konkurencia, a haverod, a facebook ismerősöd, a TV, a családod… mindenki azt szajkózza, hogy nehéz, nincs pénz és nem lehet megcsinálni.

Hát csoda, hogy kiráz a hideg tőle?

2. Nem a Te hibád, ha halványan teljesít a weboldalad…

Talán van weboldalad és legyintesz most, hogy “ugyan már, én próbáltam, de nem lehet az interneten vevőt szerezni”

Nem hiszem, hogy amikor készült, valaki elmondta Neked, mennyi dolgod lesz még vele. Nem hiszem, hogy szólt valaki, hogy milyen legyen…

Meghallgatott téged, hogy mit szeretnél és elkészítette. Pont. De Te tudod, hogy mitől működhet???

3. Nem tehetsz róla, hogy nem tudod használni…

…mert ezerszám adnak át úgy weboldalakat még ma is, hogy a tulajdonosnak gőze sincs arról, mit kell tennie vele. Minden héten találkozok valakivel, akibe szinte élesen belé hasít a felismerés amikor kiderítjük, hogy át tudja írni az oldalában a szövegeket. Tud bele képeket tölteni, rakhatna ki új akciókat, spéci ajánlatokat… De nem mondta senki, honnan tudta volna?

4. Nem a Te hibád, hogy nem tudod kihasználni…

Kész a weboldal, netán bele is tudsz írni. De mondta valaki, hogy kellene mérned a teljesítményét? Mondta valaki mit és hogy kell mérni? Talán várod az érdeklődőt egyre kevésbé lelkesen, de nem mondta senki, hogy csak fent lenni az interneten olyan, mint egy külvárosi zsákutca végén nyitni a garázsban egy gyertya boltot és nem szólni a kutyának sem. Tudja a szomszéd, a család meg pár ismerős… és ennyi. Hogy lesz abból több érdeklődő?

5. Nem rajtad múlt, hogy nem szerez vevőt…

Látogatják a weboldalt, facebookozol lelkesen, megrendelő meg mégis a holdban. Hol a bibi? Nem biztos, hogy megvigasztal, de nem tehetsz róla, hiszen senki nem mondta, hogy a weben máshogy működik mint a fizikai boltban. Beszélhetsz az érdeklődőhöz, de nem válaszol, nem tudod mi a kételye, nem szól, hogy “kimegy” a boltból, csak megnyomja a kilépő “X”-et. De mit kell tenni akkor a neten?

6. Nem a Te hibád, hogy nem tanultad meg…

“Ha mondták volna, hogy ennyi mindent kell a fejembe vésni, talán bele sem merek fogni”

Bizony, akik már értik, tudják, hogy a weboldal amikor kész, akkor jön az igazi meló, azoktól tanulás közben sokszor hallom ezt.

Tudom, hogy kevés az időd és amúgy is kiver a víz tőle, hogy “webes dolgokról” tanulj, de tudom azt is, hogy mennyi pénzt hajigál ki az ablakon, aki nem tudja mire kellene költenie. Én bevallom, így vagyok a könyveléssel… “ha tudtam volna…” 🙂

De ma már tudom: Nem lehet egyszerűen megtenni, hogy van egy könyvelőm és rábízok mindent úgy, hogy én nem értek semmit.
Az én hibám???
Valószínűleg nem. A saját káromon kellett megtanulni. Nem tanítják a suliba, nincs ilyen vizsga, mielőtt vállalkozó lehetsz… Csak megtörténik a baj és akkor kell helyre hozni, agyalni, gyorsan utánanézni és az évek alatt apránként megtanulható lemaradásokat ripsz-ropsz kell behozni. Így van ez nálad is most a weboldal kapcsán?

Szóval tudnod kell, hogy megértelek és – mondtam már? – NEM A TE HIBÁD!

Most viszont itt vagy és látod, mi mindent kell pótolnod.
Magadra ismertél valamelyik ponton?

Ha nem, akkor neked valószínűleg nem én tudok segíteni.
Ha viszont valamelyik ponton önkéntelenül bólogattál a sorokat olvasva, akkor itt a helyed és van remény meggyógyítani, felfrissíteni, megtanulni és megvalósítani.

Már nem lépheted át sajnos tovább azzal, hogy “Ez nem az én hibám”

Első lépés: diagnosztizáld magad, melyik ponton vérzik a legjobban a webes megjelenésed. Ha szükséges, kérj segítséget tőlem bátran és rávilágítok a fájó pontokra.

Írj privát e-mailt, vagy válaszolj hozzászólásban, esetleg hívj fel, ha lóvágtában haladnál inkább.

Egy dolgot ne tegyél: Legyintesz egyet és tovább mész, mert Te, aki végigolvasol egy ilyen bejegyzést, nem hiszem el, hogy nem akarsz tenni valamit! Pont az ilyen tenni akaró vállalkozók miatt csináltam a vállalkozásom.

Várom a jelentkezésed!
Az elsőt hozzászólásban 😉
Szóval melyik pont(ok) igaz(ak) rád?

Temesvári Richárd

Egy hozzászólás ehhez: “6 mellbevágó felismerés a webes megjelenésedhez…”

  1. Balázs szerint:

    Mind a 6 pont igaz rám.
    Van két témájú weblapom, de nem működik, nem működtetem, ahogy tetszik…Egyetlen egy “vevőt” nem hozott így természetesen, pedig azzal a szándékkal készült…
    A két honlap linkjét nem írom ide – pedig a tartalma, témája, terméke sokat ígérő – s ezért bosszant. Ezeket majd megosztom a kapcsolat felvételkor privátban, hiszen lesz mit megbeszélni róluk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A weboldalon cookie-kat ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.