Ez a komplett folyamat, még ha a weboldal-készítőd nem is ért egyet velem…

Weboldal-kivitelezés – Mitől más, mitől jobb? Miért nem weboldal készítőre van csak szükséged?

Weboldalad működése – különösen a jól működése – sok-sok munkafolyamat összehangolásán múlik. A weboldal-kivitelezés komplex folyamatA weboldal-kivitelezés nem csak egy “szerkesztő” egyéni munkája. Ahogy haladsz végig a tájékoztatómon, Te is látni fogod, hogy hányféle szakemberre van szükséged ahhoz, hogy weboldalad hatékonyan építse vállalkozásodat. Egy háznak a komplett kivitelezését sem vállalhatja el a kőműves vagy a fűtésszerelő, mert egyszerűen nem érthet mindenhez. Ez a példa megmutatja, miért nem egy valaki a “weboldalkészítő” nálunk. Ez csapatmunka! Veled együtt. Ha nem vagy részese, ne várj eredményt! Te is találkoztál már olyan “web-szerkesztővel” mint akikkel én ismerkedtem meg?

A weboldal-kivitelezés ötlete folyamatosan épült ki bennem a számítástechnikában eltöltött évek során. Nap mint nap találkoztam “web-szerkesztőkkel” akik számomra furcsa módon álltak a munkájukhoz. Felfedeztem bennük pár közös tulajdonságot:

  • nem szeretnek az ügyféllel kommunikálni – egyszerűen nem értik meg egymást, két külön nyelvet beszélnek
  • csak a saját maguk által képviselt rendszert – amiben dolgoznak – ismerik és istenítik – elfogultan ragaszkodnak ahhoz, amit meg tudnak oldani és “butaság” minden, amihez nem értenek
  • ráhagyják az ügyfélre az elképzelését  főleg ha egyszerű dolgokat szeretne. “Gyorsan megvan, kifizeti, viszlát” – hallottam jó párszor. Hogy működik-e amit kitalált? Az nem a szerkesztő gondja.
  • általában alapfokú designtudással rendelkeznek  rendszerint ilyenkor a “letisztult” oldalakat szeretik. Ha komoly grafikai tudása van, akkor meg azt hangoztatja főleg, hogy milyen fontos a szépség!
  • legritkább esetben érdekli őket minden más, ami a weboldal sikeréhez kell – és nem is nagyon van róla fogalmuk.

Nem szeretném a web-szerkesztőket “leírni”, természetesen vannak kivételek – hiszen csapatomat is ilyenek erősítik 🙂 – de ha az alább felsorolt részletekről nem beszél veled egy szakember weboldaladdal kapcsolatban, akkor hidd el, nem őt kerested!

Még valami: nem rossz indulatból ilyenek, azt nem is akarom feltételezni! Csak egyszerűen nem feladatunk a weboldalkészítés előtti, és utáni rész.

Lássuk hát mikor találkozol weboldal-kivitelezővel, mikor számíthatsz arra, hogy új honlapod befektetés lesz?

A weboldal-kivitelezést a komplett átláthatóság miatt bővítve tárom eléd, így látni fogod, hogy mennyi feladat vár rád:

  • TERVEZÉS – már az ötletnél elkezdődik
    • célok és célközönség – ha nem tudod, kire lősz, általában kevés lesz a találat
    • folyamatok összeállítása – mindig valamit automatizál a weboldal, hogy megkönnyítse a dolgod! Csak bemutatkozó oldal??? – olyan NINCS, ne vedd be!
    • tájékozódás – most is ezt teszed, de ennél még többről van szó
    • S.E.O. – I. – a tévhitekkel szemben a webhely optimalizálás is itt kezdődik.
  • INFRASTRUKTÚRA – egy erős oldalhoz erős támogatás kell
    • domain – mennyi múlik a www neveden? … és mennyit érdemes regisztrálni?
    • host – láss tisztán a tárhelyek útvesztőjében! Minőségi vagy csak simán drága?
    • közösségi támogatás – jelen lenni mindenhol, ahol neked érdemes megjelenni
  • ARCULAT A WEBEN – egységesen, stílusosan. Hogyan légy egyedi, felismerhető?
    • Web-design – ergonomikus megjelenés – ahogy még mindig kevesen csinálják – kevés az, hogy szép!
    • közösségi megjelenés – felismerhetően, bárhová mész…
    • a weben túl – árulkodó névjegyek
  • WEBOLDAL ÉPÍTÉS – SITEBUILDING – ahol a legtöbb weboldalszerkesztőnél vége a munkának
    • weboldal fejlesztés – egyedi igények megvalósítása
    • S.E.O. – II. – a programozó dolga is, hogy megtaláljanak
    • egyéb fejlesztés – kapcsolódj össze más programokkal
  • TARTALOM KÉSZÍTÉS – ” a tartalom a király” – “Bill Gates”
    • Web-szövegírás – hogyan nyerd meg olvasóid – az egyik legnagyobb kihívás, mégis a legelhanyagoltabbak között van!
    • S.E.O. – III. – mit “kajálnak” a keresőrobotok
  • ÁTADÁS – nem csak “itt van és kész”
    • teszt – gyorsaság, hatékonyság, ergonómia – mindennek megfelel?
    • mérések beállítása, betanítása – ha nincs műszerfalad a weboldaladhoz,  vagy nem érted mit mutat, akkor hogy irányítod a gépezetet?
    • betanítás – hogy Te is kezelni tudd!
  • OKTATÁS – hogyan legyél hatékonyabb a weben, mint a konkurencia – Sok múlik ezen!
    • alaplépések megismerése mielőtt pénzt költenél – /23 tipp csomag/
  • TARTALOMKEZELÉS – … mert nem kell egyedül csinálnod
    • weboldal tartalmi karbantartása – ma már kevés 1x feltölteni és várni a csodát
    • közösségi média – kihagyhatatlan lehetőség minden területen
    • S.E.O. – IV. – mint látod, az optimalizálás nem egyszeri munka!
    • egyéb forgalom terelése a weboldalra – becsatornázás
    • fizetős hirdetési lehetőségek – Te használod? Ha igen, akkor vajon jól, vagy csak hajigálod ki a pénzt az ablakon?
  • OPTIMALIZÁLÁSmérni, változtatni, mérni, változtatni – Soha nem lesz olyan, hogy két verzióból az egyik ne teljesítsen jobban!!!

Ha részletesen elolvastál minden sort, akkor gratulálok. Te tényleg érteni akarod, hogy mitől más a weboldal-kivitelezés. Ha csak rápillantottál a felsorolás sokaságára, akkor sem hibáztatlak, hiszen ahhoz bőven elég, hogy lásd, mennyire kevés sort foglal el egy “átlagos webszerkesztő” feladatsora. Néhány kivételnél még bővül pár sorral a munkájuk, és csak elvétve beszélhetünk arról, amiről A WEBOLDAL-KIVITELEZÉS szól!

Nyomtasd ki ezt a lapot és…

  1. használd ellenőrző listaként, ha van már weboldalad – nézd meg hány folyamatot tudsz kipipálni és hányat hagytál ki és egyből kész a feladatlista
  2. ha most keresel weboldalkészítőt, akkor kérj az egész folyamatra ajánlatot. Megjósolnám szívesen, hogy mi lesz a reakció, de inkább nem lövöm le a sztori végét 🙂 Viszont megköszönöm, ha beszámolsz tapasztalataidról levélben, vagy személyesen!

Vállalkozásommal természetesen komplett kivitelezést is vállalok szívesen, hiszen azzal a leghatékonyabb a megjelenésed, ha minden folyamaton végigmegyünk a felsorolásból, de rész folyamatok megvalósításában is fordulj hozzám bizalommal!

Ha csak a tervezéssel szeretnéd elkezdeni, hogy lásd, mire van szükséged, az nem kötelez semmire a továbbiakban! Ha meglévő weboldalad szeretnéd hatékonyabbá tenni, megismerni a legújabb, leghatékonyabb és legtakarékosabb hirdetési lehetőségeket, akkor is állok rendelkezésedre!

Kezd ott, hogy gondold át, elég neked az átlagos weboldalkészítés vagy pénzt szeretnél keresni a megjelenéssel? Ha az a terv, hogy neked számít az internetes megjelenésed, mert profitot vársz a befektetésedtől, várom megtisztelő jelentkezésed egy tanácsadásra!

Temesvári Richárd Weboldal – kivitelezés specialista +36 20 974 6601

A dokumentáció letölthető itt:

weboldal-kivitelezes-folyamata