websikehealthcheck

Csináld magad rovat

Kommunikációs alapelveim 6 pontban…

Kommunikációs alapelvek posztoláshoz

“Te nem magáz Ön vissza engem?”

Ez a régi Markos kabaré mondat jutott eszembe a tegezés-magázás problémájáról. Még mindig sok esetben látom, hogy következetlenül használják vállalkozók a megszólítást. Ráadásul többszörösen összetett a probléma áll fent, mert ezt még tudják kombinálni a többes számban beszéléssel vagy még jobb amikor többesszám első személyben kerülik a megszólítást.
Ugye Te nem írsz ilyeneket???

“Kedves Vásárlóim!”
“Lájkoljatok lécciiii”
“… ahhoz, hogy bejelentkezzünk, meg kell nyomnunk a…”
“Szeretettel várjuk Önöket…”

EZ NEM CSAK A FACEBOOKRA, de még a weboldaladra sem való!

1. szabály: nem nézik egyszerre többen a képernyőt (általában) tehát egy emberhez beszélj.

2. szabály: Merd megszólítani a közönséged. Döntsd el, hogy a látogatóid nagyobb része elfogadná e a tegeződést, vagy sem. Igen kivételes ritka esetben veszik csak zokon az emberek, ha egy weboldal letegezi őket. Az általánosítással viszont azt érzik, hogy majd valaki más elég ha megnyomja a lájkot, kommentel, feliratkozik… és nem neki kell megtenni.

3. szabály: Válts ki valamilyen tevékenységet (like, megosztás, hozzászólás) – Miért? Mert akikkel nem lépsz időnként kapcsolatba, azoknak elveszel az üzenőfaláról. Tudtad, hogy kb. a lájkolóid 10-16%-nak jelensz meg bejegyzéseiddel?

Nagyon fontos viszont, hogy ne szólítsd fel állandóan erre őket, hanem – ahogy kezdtem a mondatot – váltsd ki belőlük! Hogyan??? Kérdéssel, viccekkel, játékkal, szórakoztatással… ezért facebookoznak, nem azért, hogy utasítgasd őket!

4. szabály: Reagálj Te is gyorsan! Figyeld, hogy nem e írt valaki az üzleti oldaladnak és válaszolj hamar. Sokan az üzenőfaladon fognak kérdezni valamit, amiről azt gondolnád nem oda illik… Örülj neki, mert így választ kapnak olyanok, akiket lehet, hogy szintén érdekelt az a kérdés, neked pedig nem magadtól kell reklámoznod egy aloldalát a weblapodnak, hanem valaki kérdezte… az mindjárt más!

Ha kérdeztél, hagyd, hogy kifejtsék, majd legyen tiéd az utolsó szó, köszönd meg, zárd egy jó gondolattal.

5. szabály: Ne hajszold a lájkokat! Azok jönnek maguktól, ha szórakoztató vagy! Ne reklámozz állandóan, vásárolnak majd tőled, ha megbíznak benned. Nem sok lájkoló kell neked, hanem sok olyan, aki kíváncsi a termékedre, szolgáltatásodra, aki jól érzi magát “veled”.

6. szabály: Legyen válságterved! Ha valaki panaszkodik, elégedetlen, hangot ad valamilyen gondjának, ne a beírásának a törlése legyen az első gondolatod! Kezeld a problémáját nyilvánosan és a többi látogató is látni fogja, hogy emberek állnak az oldal mögött, hibáznak, de képesek jóvátenni. Ezzel több embert állíthatsz magad mellé mint gondolnád!

Túl is léptem a tegezés / magázás körén, de remélem nem bánod és hasznosítod a tippeket. Nos… Te hogy döntöttél? Tegezel vagy magázol? – Írd meg akár a weboldalad címével együtt hozzászólásban, hogy többen is tanulhassunk belőle.

Temesvári Richárd

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük