Blog bejegyzések

Betelt a pohár, így nem hirdetünk tovább a Googleben…

– mondta Viktor és éreztem, hogy ez most komoly. Pedig vért izzadtam vele, hogy eredményes legyen és horribilis órákat öltem bele a cél érdekében, mégsem hozta az elvárásokat… Az eltöltött órák megfizethetetlen mennyiségre szaporodtak, de nem bántam volna, ha végül mégis azt mondhatom: megérte.

Nem így lett és ami a legjobban bántott, hogy Viktor nem csak bennem csalódott, hanem az egész Google rendszerben. Én is elbizonytalanodtam akkor egy pillanatra, mert bizonyítani akartam. Pedig tudtam, hogy nem mindenkinek való az Adwords és néha az is eredmény, ha ez időben kiderül!

Akkor még nem is gondoltam, hogy Viktornak is mutathattam volna egy megtérülőbb hirdetést….

Mi a 3 legfontosabb szempont egy kisvállalkozónak weboldalkészítés esetén?

Talán meg sem fogalmazzák magukban a legtöbben, amikor felkeresnek egy szakembert, hogy mi lesz a legfontosabb szempont egy weboldalkészítés esetén. Vélhetőleg azért nem gondolkoznak rajta, mert eszükbe sem jut összeszedni előtte egy A-Q-ig terjedő listát, amiből kiválasztanának mondjuk 3-at. Hiszen nem ehhez kell érteniük. De én összeraktam nekik és igen érdekes válaszok születtek, én tuti nem erre tippeltem volna…

Mi a 3 legfontosabb szempont egy kisvállalkozónak weboldalkészítéskor? – 2.rész

A felmérésre válaszolók nagyon megleptek, bár hozzáteszem, nem volt anonim a felmérés. Lehet, hogy nem teljesen fedi a valóságot minden válasz, de egy iránytűnek jó lesz, hogy beszéljünk róla. Ezért is fontos amúgy, hogy az első oldalon kitöltsd az anonim felmérést. Lehet, hogy második körben más eredmények születnek?

De nézzük meg, mi volt az első körös kutatásom eredménye:

Konferencia Eszencia Találkozó Vácon KKV-k részére…

Konferencia Eszencia TalálkozóAnnyi jó konferencia, tréning, képzés, előadás… van manapság, hogy ha mindegyikre elmenne valaki, nem is dolgozna szerintem a hét nagy részében! Ezt sajnos Te sem teheted meg, igaz?

“Annak az 5 embernek az átlaga vagy, akikkel a legtöbb időd töltöd” – ezt hallottad már biztos és ha az átlag napi találkozókat veszed alapul, lehet, hogy az indexen van mit javítani! Ez a másik ok, ami megoldásra várt régóta részemről is… bár én szerencsés helyzetben vagyok, mivel kivételes vállalkozók lehetnek a partnereim 😉

Ez a 2 fő oka annak, hogy létrehoztam a Konferencia Eszencia Találkozót (továbbiakban K.E.T.*) váci irodámban, aminek a lényege, hogy…

Termékbemutatás videóban – Webgalamb 5.

Két dolgot szeretnék ezzel a termékbemutatós bejegyzéssel mutatni neked:

1. milyen nagyszerűen bemutatható egy új termék egy ötletes, figyelemfelkeltő – és fenntartó – videóval. Talán nem is gondolnád, hogy ezek elkészítése manapság már nem is olyan horribilis nagyságú összegek. Ráadásul remekül működhet egy egyszerűbb, kamerával felvett videó is, ha jó az alapötlet és a tálalása

2. érdemes azért is megnézni, amiről maga a videó szól: Webgalamb 5.
Ha még nem hírlevelezel, nem építesz adatbázist, akkor egy remek szoftvert ajánl neked a bemutató amit temérdek partnerem használ már. Az új szoftvert már tesztelem, hamarosan erről külön írok neked, hogy milyen lett 😉

Addig is ajánlom figyelmedbe a gyártó 4 remek videóját 😉 Klikk tovább…

Kommunikációs alapelveim 6 pontban…

“Te nem magáz Ön vissza engem?”

Ez a régi Markos kabaré mondat jutott eszembe a tegezés-magázás problémájáról. Még mindig sok esetben látom, hogy következetlenül használják vállalkozók a megszólítást. Ráadásul többszörösen összetett a probléma áll fent, mert ezt még tudják kombinálni a többes számban beszéléssel vagy még jobb amikor többesszám első személyben kerülik a megszólítást.
Ugye Te nem írsz ilyeneket???

10+1 ok, amiért a jó weboldal is sokszor rosszul teljesít

Tegyük fel, hogy van egy weboldal, amiből tényleg nem hagytak ki semmi fontosat. Gondos fejlesztői munka eredményeként minden apróságra gondolt a fejlesztőd, ami fontos, hogy jó eredményeket hozzon. Nem volt olcsó, de amikor ránézel, azt mondod:

“Ez az, pont ilyennek képzeltem az új weboldalam”

Bitang jól néz ki, igényes a design,  rendben van a szövegírás, tartalom, kiváló a webergonómia, minden a helyén van, könnyű használni. Az aloldalakon jó a keresőre optimalizálás, kulcsszó gazdag a tartalom, és profi elemző rendszer van társítva hozzá.

Ez a legtöbb weboldalra sajnos már nem igaz, de most úgy kezdtem: “tegyük fel…”

Tehát kezeljük úgy, hogy ezekkel már nincs dolgod. Aztán csak vársz… vársz… és a látogatók lézengenek csak, vevő nem születik, vagy csak 1-1, ha személyesen találkozol vevőiddel, legritkább esetben igazolják vissza azt, hogy azért találtak rád, mert láttak az interneten…

Vigyázz, mert pont azt veszik el tőled a webesek, ami az egyik legfontosabb…

Még mindig találkozom olyan weboldalkészítés hirdetésekkel, amitől feláll a hátamon a szőr, kinyílik a bicska a zsebembe és nem értem, hogy adhat el valaki ilyet…

Ha weboldalt készíttetsz, az egyik legfontosabb a szabadság, hogy többféleképpen bemutathasd a terméked, vagy a szolgáltatásod. Néhány webes viszont pont ezt korlátozza.

Miért? Mert a laikus vevő úgy is azt hiszi, hogy ez egy fontos mutatója a weboldalnak. Ha azt hiszi, akkor minél többet kér belőle, annál többet lehet kisajtolni érte… pedig igazából nem lenne horribilis fejlesztés vagy pénz a szabadság megvásárlása.

Kitaláltad már mi ez?

Hogyan szerkessz képeket kevés hozzáértéssel, fillérekből, úgy hogy mégis reklámozzon Téged?

Ugye milyen jó ránézni egy olyan üzleti bejegyzésre a facebookon, vagy más közösségi oldalon, aminek arculata van? Minden bejegyzésről sugárzik a magabiztosság, profizmus és ha sok lájk, megosztás keletkezik, viszik az arculati elemekkel együtt a cég hírét tovább az olvasók. Ilyen megjelenésed azonban neked is lehet, ráadásul nem kell vagyonokat költeni rá és kezelni sem tragikus. Érdekel hogyan?